fbpx

To Branding αποτελεί, εξ ορισμού, μια πρακτική μάρκετινγκ κατά την οποία μια επιχείρηση διοικεί στρατηγικά και με συνέπεια την εταιρική της ταυτότητα.

H ταυτότητα αυτή την βοηθά να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της ενώ παράλληλα την καθιστά εύκολα αναγνωρίσιμη από τους πελάτες, τους εργαζόμενους και όλους εκείνους που έρχονται σε επαφή μαζί της.

Η δημιουργία ενός ισχυρού brand θα πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα κάθε επιχείρησης. Ένα ισχυρό brand βοηθά σημαντικά την επιχείρηση να αναδείξει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να πάρει μια ξεκάθαρη θέση στην αγορά που δραστηριοποιείται.

brand

Κοινό

Η εταιρική ταυτότητα είναι ο τρόπος με τον οποίο μία επιχείρηση προβάλλει τον εαυτό της στο ευρύ κοινό.

Το κοινό αυτό στην πραγματικότητα δεν αποτελείται απαραίτητα μόνο από πελάτες, αλλά από ένα σύνολο διαφορετικών ομάδων ανθρώπων, όπως:

  • οι συνεργάτες
  • οι επενδυτές
  • οι υπάλληλοι κλπ.

Χαρακτηριστικά

Τα πιο βασικά χαρακτηριστικά της εταιρικής ταυτότητας εκδηλώνοναι κυρίως με οπτικά μέσα.

Στα μέσα αυτά συμπεριλαμβάνονται στοιχεία όπως:

  • ένα δυνατό λογότυπο
  • χαρακτηριστικά εταιρικά χρώματα
  • έντυπα με τα ίδια πρότυπα σχεδίασης

Μία εταιρεία όμως μπορεί να προχωρήσει και σε έναν πιο λεπτομερή προσδιορισμό των στοιχείων της, σύμφωνα με τη φιλοσοφία της.

Για παράδειγμα, ενδέχεται να αναπτύξει έναν εξειδικευμένο τρόπο στη σχεδίαση των προϊόντων, να αντιμετωπίζει με ιδιαίτερο τρόπο τις δημόσιες σχέσεις της κ.α.

Εφαρμογές

Σε μία εταιρική “ομπρέλα” συμπεριλαμβάνονται πάρα πολλά διαφορετικά στοιχεία.

Σε μερικά από αυτά ήδη αναφερθήκαμε ονομαστικά και πιο πάνω. Τώρα θα τα αναλύσουμε και θα προσθέσουμε μερικές ακόμα σημαντικές πτυχές της εταιρικής ταυτότητας.

Το πιο σημαντικό ίσως από όλα τα στοιχεία είναι η επωνυμία της εταιρείας.

Είναι ένα λεκτικό μέσο, που αποτυπώνεται στη μνήμη του κοινού.

Είναι απαραίτητο να μπορεί να διατυπωθεί εύκολα τόσο λεκτικά όσο και γραπτά.

Αυτό συμβαίνει γιατί οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να μπορούν εύκολα:

  • να μιλήσουν για την επιχείρησή σας σε άλλους ανθρώπους
  • να γράψουν την επωνυμία σε ένα χαρτάκι σημειώσεων
  • να πληκτρολογήσουν την επωνυμία ψάχνοντας να βρουν πληροφορίες στο διαδίκτυο.

Αποτελεί ένα ακόμα λεκτικό στοιχείο.

Δεν έχει την ίδια βαρύτητα με την επωνυμία, αφού είναι περισσότερο συμπληρωματικό και δεν επηρεάζει ιδιαίτερα το σύνολο αν δεν υπάρχει.

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που το tagline βοηθά σημαντικά ως επεξηγηματική φράση. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν το αντικείμενο της εταιρείας δε γίνεται αρκετά σαφές μέσω της επωνυμίας της.

Το logo παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία μίας συγκεκριμένης αντίληψης του κοινού προς την επιχείρηση.

Αποτελεί το ισχυρότερο οπτικό μέσο της ταυτότητας και κατά κάποιον τρόπο “επιβάλλει” τον τρόπο που θα σχεδιαστούν όλες οι υπόλοιπες οπτικές εφαρμογές.

Όλα τα έντυπα της επιχείρησης πρέπει να έχουν απόλυτη συνοχή μεταξύ τους, αλλά και με τη συνολική εταιρική ταυτότητα.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη χρήση των χρωμάτων, των σχημάτων και της γενικότερης αισθητικής του λογότυπου. Έτσι η εταιρεία μπορεί να επικοινωνήσει ευκολότερα τις αρχές της.

Η συνοχή, που επικρατεί στην έντυπη μορφή επικοινωνίας, είναι απαραίτητο να ακολουθείται και σε κάθε προβολή της εταιρείας στο internet.

Με τον τρόπο αυτό οι χρήστες του διαδικτύου θα μπορούν πολύ εύκολα να λάβουν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης.

Με το πέρασμα του χρόνου και συνεπώς την εξέλιξη της φιλοσοφίας γύρω από το τί θεωρείται “εταιρική ταυτότητα” παρατηρείται και το φαινόμενο μία εταιρεία να έχει συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί με το κοινό.

Σε κάποιες περιπτώσεις ζητείται από τους υπαλλήλους να είναι ιδιαίτερα φιλικοί με τους πελάτες, ενώ άλλοτε ζητείται να μην υπάρχει καμία σχέση μεταξύ υπαλλήλων και αγοραστικού κοινού.

brand-identity
brand-identity

Το πως επικοινωνείς την επιχείρησή σου είναι το παν.

Σωτήρης Αλβανόπουλος

Σωτήρης ΑλβανόπουλοςFounder - Red Monkey