Οι 4 βασικές διαφορές μεταξύ του Facebook και Instagram στις διαφημίσεις.
Θέλετε λοιπόν να διαφημιστείτε, αλλά δεν είστε σίγουροι ποια από αυτές τις δύο μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι «καλύτερη» για την επιχείρησή σας.
Λοιπόν, για να είμαι ειλικρινής, ανεξάρτητα από το πόσο είναι ο προϋπολογισμός σας… ποιο είναι το κοινό σας… ή τι προσφέρετε…
Η απάντηση είναι ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ… ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ.
Αυτό το άρθρο θα εξηγήσει γιατί και θα σας δώσει τις 4 μεγαλύτερες διαφορές κατά τη δημιουργία της διαφήμισής σας και στις δύο πλατφόρμες.
Τώρα, σε περίπτωση που δεν το ξέρατε, το Facebook και το Instagram ανήκουν στην ίδια μητρική εταιρεία, η οποία πλέον ονομάζεται Meta.
Ως marketer, αυτό είναι υπέροχο γιατί κάνει τη διαφήμιση και στις δύο πλατφόρμες εξαιρετικά εύκολη. Δηλαδή, αν θέλετε να προβάλετε και μια διαφήμιση στο Facebook και μια διαφήμιση Instagram, μπορείτε να λάβετε τη διαφήμισή σας και στις δύο πλατφόρμες με λίγα μόνο επιπλέον κλικ (δείτε παρακάτω)… και πιθανώς κάποιες μικρές τροποποιήσεις στο τι λέει η διαφήμισή σας και την εμφάνιση της. (περισσότερα από αυτό παρακάτω).
Ας ξεκαθαρίσουμε γιατί και τα «ΔΥΟ» είναι η απάντηση…
Είτε είστε νέος στη διαφήμιση μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε διαφημίζεστε για λίγο, είναι προς το συμφέρον του προϋπολογισμού σας να ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ οποιαδήποτε νέα προσφορά ή επιλογή και στις δύο πλατφόρμες.
Όταν δοκιμάζετε και τα δύο, κάθε φορά που ξεκινάτε μια διαφορετική καμπάνια, θα βλέπετε ότι τα αποτελέσματα που λαμβάνετε ανά πλατφόρμα θα ποικίλλουν και θα επηρεάζονται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες:
- Ώρα και ημέρα που ξεκινάτε
- Σε ποιους προβάλλεται πρώτος η διαφήμισή σας (ακόμα κι αν στοχεύετε στο ίδιο κοινό)
- Εποχή
- Ανταγωνισμός
- Δαπάνες διαφήμισης
Αυτή η λίστα θα μπορούσε να συνεχιστεί και να συνεχιστεί. Και ο “αλγόριθμος” είναι ένα δύσκολο πράγμα που δεν μπορεί να κατακτηθεί ακριβώς λόγω των άγνωστων και ανεξέλεγκτων παραγόντων του.
Βλέπετε, αν η μία πλατφόρμα ήταν καλύτερη από την άλλη, όλοι θα χρησιμοποιούσαν αυτήν!
Και αν έχετε ακούσει ότι το «κοινό σας» μπορεί να είναι το ένα πάνω στο άλλο… πρέπει να πετάξετε αυτή τη σκέψη από το παράθυρο.
Σύμφωνα με το statista.com, «το Facebook έχει περίπου 2,93 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως από το πρώτο τρίμηνο του 2022» και «είναι το πιο χρησιμοποιούμενο διαδικτυακό κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως».
Το Instagram, από την άλλη πλευρά, έχει περίπου 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
ΑΛΛΑ… ανεξάρτητα από το ποιο είναι το κοινό σας, οι επιλογές στόχευσής σας επιλέγονται στο Ads Manager με τον ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ τρόπο και για τις δύο πλατφόρμες… χρησιμοποιώντας τα ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ δεδομένα.
Θα μπορούσε να είναι αλήθεια ότι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από το κοινό σας είναι ενεργό σε μία από τις πλατφόρμες, αλλά σίγουρα είναι και στις δύο και αυτό δεν θα πρέπει να είναι ο μεγάλος αποφασιστικός παράγοντας για το πού θα τοποθετήσετε τις διαφημίσεις σας… ειδικά αν έχετε μικρότερο προϋπολογισμό.
Αυτό που θα κάνει ένας έξυπνος marketer είναι να δοκιμάσει τη διαφήμιση του τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, να ελέγξει τα αποτελέσματα και αν η μία πλατφόρμα ξεπερνά σε μεγάλο βαθμό την άλλη, τότε μπορείτε να μεταφέρετε όλες ή περισσότερες από τις δαπάνες της διαφήμισής σας σε αυτήν.
Με άλλα λόγια, η χρήση αυτών των δεδομένων που συλλέγετε είναι γιατί η απάντηση είναι επίσης ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ. Για αυτό…
ΒΗΜΑ 1: Δοκιμάστε και τις δύο πλατφόρμες
ΒΗΜΑ 2: ΑΝΑΛΟΓΑ με τα αποτελέσματα, αποφασίστε να συνεχίσετε με το ένα ή και τα δύο
Αλλά εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται λίγο πιο περίπλοκα.
Οι διαφημίσεις στο Facebook και οι διαφημίσεις Instagram έχουν πολλές επιλογές “τοποθέτησης”! Είδατε περίπου τα μισά στο παραπάνω gif, αλλά υπάρχουν πραγματικά περίπου 2 δωδεκάδες από αυτά.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΕΙΔΙΚΟΥ: Αν μόλις ξεκινάτε, εστιάστε μόνο στo Feed και τα Stories για κινητά. Αφού αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα που σας αρέσουν, μπορείτε να δοκιμάσετε άλλες τοποθετήσεις διαφημίσεων.
Τώρα υπάρχουν σίγουρα περισσότερα από αυτό, αλλά οι μεγαλύτερες βασικές διαφορές που πρέπει να γνωρίζετε κατά την εκτέλεση μιας διαφήμισης Facebook έναντι Instagram είναι:
Διάρκεια βίντεο
Η Meta αλλάζει πάντα τους κανόνες σχετικά με τη διάρκεια μιας διαφήμισης βίντεο ανά πλατφόρμα και τοποθέτηση. Η εταιρεία προτείνει την εκτέλεση βίντεο μικρότερης διάρκειας, κάτω των 30 δευτερολέπτων. Ωστόσο, λάβετε αυτή τη σύσταση με λίγο αλάτι. Τα βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας μπορούν να είναι πολύ καλά ΑΝ έχουν καλό HOOK (τα πρώτα δευτερόλεπτα που προσελκύουν τον θεατή σας) και είναι επίσης χρήσιμα, διασκεδαστικά ή και τα δύο. Τούτου λεχθέντος, συνιστώ να συντομεύσετε όσο είναι δυνατόν και να το διατηρήσετε κάτω από 2 λεπτά, ώστε να μπορείτε να προβάλλετε το βίντεό σας και στις δύο πλατφόρμες χωρίς προβλήματα.
Διαστάσεις διαφήμισης βίντεο και εικόνας
Και πάλι, αυτή δεν είναι απλώς μια διαφορά ανά πλατφόρμα. Εξαρτάται από την τοποθέτηση της διαφήμισής σας. Μπορείτε εύκολα να αναζητήσετε όλες τις προτεινόμενες πτυχές ανά τοποθέτηση (εμφανίζονται επίσης ενώ δημιουργείτε τη διαφήμισή σας). Αλλά αν δεν θέλετε να ταλαιπωρηθείτε με διαφορετικές διαστάσεις για διαφορετικές τοποθετήσεις, η πιο καθολική και καλύτερα βελτιστοποιημένη αναλογία για το περιεχόμενό σας θα είναι είτε η αναλογία 1:1 είτε 4:5 με ανάλυση τουλάχιστον 1080 x 1080 pixel.
Μήκος κειμένου
Το γραπτό τμήμα της διαφήμισής σας έχει όρια στο Instagram – με το μέγιστο να είναι 2200 χαρακτήρες και το «προτεινόμενο» μέγιστο να είναι μόνο 125 χαρακτήρες. Ίσως ακούσατε ότι είναι καλύτερο να έχετε μικρότερο ad copy, γνωστό και ως μικρότερο κείμενο στις διαφημίσεις σας. Στο Instagram, θα συμφωνήσω ότι συνήθως είναι πιο σύντομο, αλλά και πάλι… αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια ή απαραίτητα συχνά. Μην φοβάστε να πετύχετε αυτό το μέγιστο εάν είστε πολύ καλός κειμενογράφος. Βάσει πολλών δεδομένων που έχω δει, το σύντομο και μεγάλο κείμενο μπορεί να έχει εξίσου καλή απόδοση, ειδικά στο Facebook. Ο μεγαλύτερος παράγοντας για την απόδοση του κειμένου σας είναι το πόσο συναρπαστικό και καλά δομημένο είναι στην πραγματικότητα η γραφή.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ EXPERT: Προσθέστε ένα επιπλέον κενό μεταξύ των προτάσεων. Χρησιμοποιήστε κουκκίδες για να το κάνετε να φαίνεται λιγότερο μεγάλο. Κάντε το να ακούγεται συνομιλητικό (σαν να μιλάτε σε έναν φίλο).
Τοποθεσία κειμένου
Στη ροή ειδήσεων του Facebook, το κύριο κείμενο βρίσκεται πάνω από το κουμπί και το βίντεο/εικόνα. Στο News Feed του Instagram βρίσκεται κάτω από το κουμπί και την εικόνα/βίντεο. Και στα Instagram Stories, είναι κάτω από το βίντεο αλλά πάνω από το κουμπί. Επομένως, εάν κατευθύνετε κάποιον στο πού να κάνει κλικ, τότε βεβαιωθείτε ότι τους έχετε οδηγήσει κατάλληλα γράφοντας “Κάντε κλικ στο κουμπί παραπάνω” ή “Κάντε κλικ στο κουμπί “Μάθετε περισσότερα” κάτω από το βίντεο” με βάση την τοποθέτηση της διαφήμισής σας.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι ιστορίες και τα Reels διαφέρουν αρκετά από τις διαφημίσεις News Feed και μπορούν να εκτελεστούν χωρίς καθόλου κείμενο ανάρτησης.
Αν θέλαμε να ρίξουμε μια ματιά σε όλες τις διαφορές μεταξύ όλων των τοποθετήσεων διαφημίσεων, αυτό το άρθρο θα ήταν τουλάχιστον 5 φορές μεγαλύτερο… και πιθανότατα θα σας μπερδέψει.
Προς το παρόν, λοιπόν, ελπίζω ότι αυτό σας βοήθησε να κατανοήσετε τις βασικές διαφορές, τη σημασία του να δοκιμάζετε τις διαφημίσεις σας σε διαφορετικές τοποθετήσεις και να μην περιορίζεστε μόνο σε διαφημίσεις Facebook ή Instagram!