fbpx

Υπάρχει internet και μετά το skroutz.

Όταν έχουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θεωρούμε απαραίτητο πλέον να υπάρχει στο skroutz. Έχουμε συνδέσει τόσο πολύ το ένα με άλλο που τα θεωρούμε ένα. Είναι λάθος από πολλές απόψεις όλο αυτό και θα προσπαθήσω να εξηγήσω γιατί.

Το Skroutz δε σου φέρνει “περισσότερες” πωλήσεις. Το Skroutz σου φέρνει περισσότερο κόσμο στο site σου που αν έχεις τη καλύτερη τιμή πιθανόν να αγοράσουν από εσένα.

Επειδή λοιπόν το μόνο που σου ζητάει το skroutz είναι να έχεις μία καλή φωτογραφία του προϊόντος, τα eshops οδηγήθηκαν σε μία κατάσταση που έχει πολλά αρνητικά:

  • Eshops που δεν είναι καν responsive, δηλαδή να εμφανίζονται σωστά σε διάφορες συσκευές (κινητά, tablet κτλ).
    • Αυτό είναι κακό γιατί δεν υπάρχει μόνο το skroutz. Υπάρχει και το google που βαθμολογεί κάθε site και το κατατάσσει στις αναζητήσεις του. Όταν λοιπόν το site δεν είναι responsive το Google το βαθμολογεί χαμηλά σε σχέση με αυτά που είναι.
  • Τα eshops δεν έχουν κατά νου τον χρήστη. Αφού όλα βασίζονται στη τιμή δε ενδιαφέρονται αν ο χρήστης που θα μπει θα μπορέσει να έχει μία ομαλή διαδικασία αγοράς.
    • Ο χρήστης είναι το πρώτο που πρέπει να κοιτάμε σε ένα eshop. Είναι ο λόγος που όταν κάποιος φτιάχνει ένα φυσικό κατάστημα το διαμορφώνει όμορφα και σωστά. Η εμπειρία του πελάτη πολλές φορές μπορεί να κερδίσει και τιμή.
  • Τα πάντα βασίζονται στην τιμή και όλα τα υπόλοιπα δεν υπολογίζονται έως και καθόλου κάποιες φορές. Για να καταλάβετε πόσο μεγάλο είναι αυτό σκεφτείτε την τελευταία φορά που αγοράσετε μέσω του skroutz και προσπαθήστε να θυμηθείτε το όνομα του eshop που αγοράσατε. Δύσκολο ε;
    • Αγοράζουν από την επιχείρησή σας γιατί είστε οι πιο φθηνοί χωρίς να γνωρίζουν ποιοι είσαστε. Η επιχείρηση σας αντικαθιστάται από την φθηνότερη τιμή στο skroutz. Mπορεί να κερδίζετε μία πώληση όμως χάνετε σε άλλα πράγματα. Όπως στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας, που κανονικά αυτό θα έπρεπε να νοιάζει περισσότερο αυτούς που έχουν eshops.
  • Το Skroutz αλλάζει τις χρεώσεις του όποτε θέλει χωρίς να σε ενημερώσουν. Με ένα μαγικό τρόπο αρχίζουν και σου χρεώνουν τα κλικ περισσότερο χωρίς κάποιο λόγο είτε ειδοποίηση. Κάποιοι μπορεί να ενοχλούνται αλλά δε μπορούν να κάνουν και τίποτα έτσι;
    • Αυτό ακριβώς είναι η παθογένεια σε αυτή τη περίπτωση. Ότι βασίζονται όλοι τόσο πολύ σε αυτό που αν τυχόν κάνει το κλικ 0,30 λεπτά τα περισσότερα καταστήματα θα συνεχίζουν να είναι μέσα εκεί γιατί νομίζουν ότι εκεί αρχίζει και τελειώνει το internet.

Δε θα θέλαμε να πούμε ότι το Skroutz είναι κακό. Αλλά ότι πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ακόμα ένα “κανάλι” επικοινωνίας. Καλό είναι να βρίσκεται μία επιχείρηση στο skroutz αλλά είναι κακό να εξαρτάται από αυτό. Σκεφτείτε το skroutz αύριο να έκλεινε, θα σταματούσε να ψωνίζει ο κόσμος; Φυσικά και όχι, από που θα ψώνιζε ο κόσμος όμως;

Πρώτα από μαγαζιά που γνωρίζει, έχει ξανά αγοράσει και έχει μείνει ευχαριστημένος από την αγορά του. Δεν λέμε το προϊόν γιατί σε αυτή τη περίπτωση κοιτάμε την εμπειρία που είχε ο χρήστης μέσα σε ένα κατάστημα. Αυτή η εμπειρία είναι που σε κάνει να ψωνίζεις ξανά και ξανά.

Η εξάρτηση λοιπόν από μόνο ένα “κανάλι” επικοινωνίας είναι τόσο κακή όσο το να εξαρτάται μία επιχείρηση από ένα και άτομο. Μία σωστά δομημένη εταιρεία πρέπει να συνεχίζει να λειτουργεί ακόμα και αν μία μέρα φύγουν όλοι όσοι δουλεύουν σε αυτήν και έρθουν καινούρια άτομα.

Καταλήγω λέγοντας ότι πρέπει οποιαδήποτε μία επιχείρηση να φτιάξει πρώτα ένα “όνομα” στην αγορά. Να στηρίξει όλες τις ενέργειες του στο branding σε όλα τα κανάλια που έχει διαθέσιμα. Αν έχει μία καλή εμπειρία για το χρήστη και καλή εξυπηρέτηση τότε σίγουρα θα πετύχει και δε θα έχει ανάγκη να πουλάει επειδή είναι φθηνός. Τότε είναι που η χρήστες αρχίζουν και ψάχνουν την επιχείρησή σου και όχι εσύ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν